Ε Π Ι Λ Ο Γ Ε Σ

Το κέντρο διασκεδάσεως «Ροσινιόλ» μέσα από τις εφημερίδες της εποχής του

29-01-2019 ΙΣΤΟΡΙΑ

Επιχειρούμε ένα μικρό χρονικό της ιστορίας του κέντρου διασκεδάσεως Ροσινιόλ, που βρίσκονταν στο τέρμα της Δυρραχίου, μέσα από δημοσιεύσεις, διαφημίσεις...

Τα βουστάσια των Σεπολίων στο πέρασμα του χρόνου

21-04-2020 ΙΣΤΟΡΙΑ

«Ξεφυλλίζοντας» πάλι παλιές εφημερίδες, βρήκα μερικές δημοσιεύσεις σε διαφορετικές χρονικές στιγμές που αφορούν στα περίφημα βουστάσια των Σεπολίων.

Σεπόλια - ιστορίες από στόμα σε στόμα

20-10-2020 ΙΣΤΟΡΙΑ

Αυτό το άρθρο προσπαθεί να συγκεντρώσει αναμνήσεις και ιστορίες από τους παλιούς σεπολιώτες, όσους γράφουν στο facebook τουλάχιστον. Γιατί αυτά...

ΑΜΟΡΕ - κινηματογραφικές αναμνήσεις στα Σεπόλια - [ενημερωμένο με τις μαρτυρίες κατοίκων]

15-10-2020 ΙΣΤΟΡΙΑ

Διάβαζα πριν μερικές μέρες ένα αρθράκι που είχα γράψει παλαιότερα για τον θρυλικό κινηματογράφο των Σεπολίων ΑΜΟΡΕ και διαπίστωσα κάποιες...

Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών και «Αναγέννηση» πάνε μαζί για το ΒΟΤΡΥΣ στα Σεπόλια

10-10-2020 ΣΗΜΕΡΑ

Με κοινό Δελτίο Τύπου το Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών και ο εκπολιτιστικός εξωραϊστικός σύλλογος Σεπολίων «Η ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ» προτείνουν και διεκδικούν την...

Στην επικαιρότητα οι προτάσεις μαθητών του 53ου ΓΕΛ για την αξιοποίηση των ΒΟΤΡΥΣ και ΚΟΡΟΠΟΥΛΗ

05-10-2020 ΣΗΜΕΡΑ

Στις 26 Ιουνίου του 2018 είχαμε αναδημοσιεύσει, συνοδεία ενός σύντομου εισαγωγικού σημειώματος, ένα ρεπορτάζ του Αθήνα 9.84, που είχε σαν...

ΑΝΤΙΝΕΑ - κινηματογραφικές αναμνήσεις στα Σεπόλια

29-10-2020 ΙΣΤΟΡΙΑ

Ο κινηματογράφος «Αντινέα» κι αυτός στα σύνορα των Σεπολίων, όπως και η ΔΩΡΑ, βρισκόταν στην Λιοσίων 205 και διένυσε μια...

Η αλήθεια για την πολυκατοικία στην Αμβρακίας στα Σεπόλια και το πρόγραμμα ένταξης ασυνόδευτων ανήλικων προσφύγων

09-01-2021 ΣΗΜΕΡΑ

Πολλά λέγονται στην γειτονιά μας τις τελευταίες μέρες σχετικά με την πολυκατοικία στην Αμβρακίας και την εγκατάσταση ασυνόδευτων προσφυγόπουλων σε...

Η δημοτική κίνηση «Ανοιχτή Πόλη» για ΒΟΤΡΥΣ - ΚΟΡΟΠΟΥΛΗ

04-11-2020 ΣΗΜΕΡΑ

Η δημοτική κίνηση «Ανοιχτή Πόλη» απάντησε σε ερώτημά μας σχετικά με τις θέσεις της για την αξιοποίηση των ελεύθερων χώρων...

Ακόμα χωματόδρομος στην Μανιτάκη στα Σεπόλια

04-11-2020 ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ

Πόσα χρόνια ακόμα θα παραμείνει χωματόδρομος ένα κομμάτι 20 μέτρων το πολύ στην οδό Μανιτάκη στα Σεπόλια;

Στο 2%(!!!) το έργο της υπογειοποίησης των σιδηροδρομικών γραμμών στα Σεπόλια

19-01-2021 ΣΗΜΕΡΑ

Στις 20 Οκτωβρίου είχαμε ενημερώσει ότι στο έργο της υπογειοποίησης των σιδηροδρομικών γραμμών στα Σεπόλια είχε καλυφθεί το 0,9%, σύμφωνα...

Οι Μύλοι Παινέση στα Σεπόλια και το νερό του Κηφισού

02-01-2021 ΙΣΤΟΡΙΑ

Από τα τέλη του 19ου αιώνα και μέχρι τα μέσα περίπου του 20ου, υπήρχαν αρκετοί μύλοι στην Αθήνα και μερικοί...

Μισή δουλειά στην Καλαμά στα Σεπόλια, μετά το γκρέμισμα της επικίνδυνης μάντρας δίπλα στην είσοδο των σχολείων

14-01-2021 ΣΗΜΕΡΑ

Η επικίνδυνη μάντρα στην οδό Καλαμά στα Σεπόλια, που ήταν δίπλα στην είσοδο των σχολείων γκρεμίστηκε (όπως είχαμε γράψει και...

Με τρεις αρχιτεκτονικούς διαγωνισμούς και έναν κατασκευαστικό –για τα προσφυγικά της λεωφόρου Αλεξάνδρας– ξεκινά το 2019 το έργο της η «Ανάπλαση Αθήνας Α.Ε.».

Η εταιρεία του Δημοσίου, συνεπικουρούμενη από πανεπιστημιακούς και ειδικούς, φιλοδοξεί να συνεχίσει το έργο της Εταιρείας Ενοποίησης Αρχαιολογικών Χώρων (ΕΑΧΑ), ξεκινώντας τα έργα που δεν πρόλαβαν να γίνουν πριν από την κρίση και προετοιμάζοντας τις κατευθύνσεις για την επόμενη δεκαετία.

prosfygika1

Παρά τον μάλλον αμφιλεγόμενο τρόπο με τον οποίο ιδρύθηκε (ως mega project των υπουργών Επικρατείας και Υποδομών και όχι στον «φυσικό» της χώρο, το υπουργείο Περιβάλλοντος) και τον άμεσο σκοπό για τον οποίο δημιουργήθηκε (την ανάπλαση των προσφυγικών πολυκατοικιών στη λεωφόρο Αλεξάνδρας, ένα έργο που εκτιμάται ότι έχει πολιτικό πρόσημο), η «Ανάπλαση Αθήνας Α.Ε.» φιλοδοξεί πολύ σύντομα να ξεδιπλώσει ένα σχεδιασμό-ομπρέλα με έργα στο ευρύτερο κέντρο της πρωτεύουσας.

Ο πρόεδρός της, καθηγητής στην Αρχιτεκτονική Σχολή του ΕΜΠ Νίκος Μπελαβίλας αποκαλύπτει στην «Κ» τον κορμό των άμεσων στοχεύσεων που θα ανακοινωθούν μέχρι το τέλος του έτους.«Το κέντρο θέλει μικρά πράγματα και όχι κινήσεις grand project για την εύρυθμη λειτουργία του, την προστασία του εμπορίου, την προσέλκυση και την ενίσχυση της καινοτομίας που σήμερα γίνονται σχεδόν οργανικά από ομάδες νέων ανθρώπων. Πρέπει παράλληλα να ανασύρουμε την κληρονομιά της ΕΑΧΑ από το ντουλάπι», λέει στην «Κ». «Η πολεοδομία οφείλει να έχει ορίζοντα 15-20 ετών. Oμως η αυτοδιοίκηση και οι επικεφαλής των υπουργείων δυστυχώς κινούνται με ορίζοντες θητειών. Το μόνο έργο στην Αθήνα που διέσχισε τον χρόνο και μετράει περισσότερο από μισό αιώνα συνέπειας και συστηματικότητας είναι η υπόθεση των αρχαιολογικών χώρων και η ανάπλαση του ιστορικού κέντρου, από τις πρώτες ανασκαφές της Αρχαίας Αγοράς από την Αμερικάνικη Αρχαιολογική Σχολή έως τον σχεδιασμό του Καλαντίδη στην ΕΑΧΑ».

ap 163095487Δρομολογούνται τροποποιήσεις στον σχεδιασμό των εξόδων του νέου σταθμού μετρό Εξαρχείων, ώστε να εξυπηρετείται η πρόσβαση στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο.

Είναι επόμενο, λοιπόν, η συνέχιση του έργου της ΕΑΧΑ να βρίσκεται στην «πρώτη γραμμή» της νέας εταιρείας. «Πρέπει να ολοκληρωθεί ο “μεγάλος περίπατος”, φθάνοντας στο Παναθηναϊκό Στάδιο. Η μελέτη για την ανάπλαση της Βασιλίσσης Oλγας είναι ολοκληρωμένη από το 2014. Θα προχωρήσουμε και το δυτικό σκέλος του “περιπάτου”, από την Τεχνόπολη έως την Ακαδημία Πλάτωνος. Πρέπει να βρούμε τρόπο να συνδέσουμε αυτό το καταπληκτικό αρχαιολογικό πάρκο με το υπόλοιπο ιστορικό κέντρο, μέσω της Ιεράς Οδού, του Γεωπονικού Πανεπιστημίου και του Κεραμεικού».Ας δούμε τα υπόλοιπα έργα:1. Οδός Πειραιώς. Θα προκηρυχθεί αρχιτεκτονικός διαγωνισμός για την τόνωση του δημοσίου χώρου σχεδόν σε όλο το μήκος της, από το Γκάζι έως τη Στατιστική Υπηρεσία. «Η αρχική ιδέα των Λαλιώτη και Σουφλιά, που δημιούργησαν ένα πολύ καλό θεσμικό πλαίσιο, χρειάζεται ενίσχυση», λέει ο κ. Μπελαβίλας. «Ο άξονας έχει πολλούς “πυκνωτές”, όπως την Τεχνόπολη, τη Σχολή Καλών Τεχνών, το Ιδρυμα Μείζονος Ελληνισμού, το Ιδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης, τον χώρο του Φεστιβάλ Αθηνών. Το μεγάλο πρόβλημα είναι ο δημόσιος χώρος: κατεστραμμένα πεζοδρόμια, ανύπαρκτος αστικός εξοπλισμός, πρασιές στις οποίες σταθμεύουν τα Ι.Χ., προβληματική συγκοινωνία, ανυπαρξία πρόβλεψης για πεζούς, ποδήλατα, ΑμεΑ. Στον διαγωνισμό, που βασίζεται σε επιστημονική τεκμηρίωση από το ΕΜΠ και την Περιφέρεια Αττικής, θα δοθεί έμφαση στα επτά πιο προβληματικά σημεία».2. Προσφυγικά. Η αρχιτεκτονική μελέτη ολοκληρώθηκε και πλέον εκπονείται η μελέτη στατικής επάρκειας των κτιρίων, με στόχο να δημοπρατηθεί ως έργο η αναπαλαίωση των κτιρίων και η ανάπλαση του γύρω χώρου στις αρχές του 2019. «Στόχος είναι τα προσφυγικά να αποκτήσουν και πάλι ζωή με έναν σχεδιασμό που θα συνδυάζει τους υπάρχοντες κατοίκους με νέους, μέσω ενός προγράμματος κοινωνικής κατοικίας για ευάλωτες ομάδες και πρόσφυγες, τον ξενώνα συνοδών ασθενών του “Αγίου Σάββα” και έναν χώρο μνήμης της μικρασιατικής κατοίκησης της Αθήνας».

rep2 9170120Δρομολογείται ο αρχιτεκτονικός διαγωνισμός για την αποκατάσταση του θεάτρου στον Λυκαβηττό.

3. Εθνικό Αρχαιολογικό - ΕΜΠ. «Για να βελτιώσουμε την πρόσβαση στα δύο συγκροτήματα, ζητήσαμε από την “Αττικό Μετρό” να τροποποιήσει τον σχεδιασμό των εξόδων από τον μελλοντικό σταθμό στην πλατεία Εξαρχείων, ώστε να δημιουργηθούν δύο έξοδοι, η μια χαμηλά στη Στουρνάρα και η άλλη στην Τοσίτσα. Στις δύο οδούς θα δημιουργηθούν διάδρομοι πρασίνου – η Τοσίτσα θα πεζοδρομηθεί και στη Στουρνάρα θα καταργηθεί η λωρίδα στην οποία σήμερα όλοι διπλοπαρκάρουν. Με τον τρόπο αυτό, θα διατηρηθεί και το σημερινό, τριγωνικό σχήμα της πλατείας Εξαρχείων μετά την κατασκευή του σταθμού. Παράλληλα εξετάζουμε και άλλες επεμβάσεις γύρω από τα δύο συγκροτήματα, σε συνεργασία με το ΥΠΠΟ».4. Θέατρο Λυκαβηττού. «Θα συμβάλουμε στο έργο που προγραμματίζεται από την Περιφέρεια Αττικής και την ΕΤΑΔ για την αποκατάσταση του θεάτρου του Λυκαβηττού και του σημερινού νταμαριού. Ο αρχιτεκτονικός διαγωνισμός θα “βγει” μέσα στο 2019», λέει ο κ. Μπελαβίλας.5. Δέκα «παράθυρα» στο κέντρο. Εντός του 2019 θα προκηρυχθεί αρχιτεκτονικός διαγωνισμός. Στόχος, «να δημιουργηθεί ένα δίκτυο ήπιων πεζοδρομήσεων, να ενεργοποιηθούν στοές και ακάλυπτοι χώροι, να αναβιώσουν κενά κτίρια και ρημαγμένα νεοκλασικά και, το σημαντικότερο, να δημιουργηθούν ζώνες ποιοτικού αστικού περιβάλλοντος γύρω από ήδη διαμορφωμένες πλατείες», εξηγεί ο κ. Μπελαβίλας. Οι δέκα περιοχές είναι:• Κοραή - πλατεία Κλαυθμώνος.
• Περιοχή πλατείας Κουμουνδούρου.
• Περιοχή Ομονοίας, από Γ΄ Σεπτεμβρίου έως Μινιόν.
• Πλατεία Κοτζιά, δημαρχείο και περιοχή πίσω από αυτό.
• Πλατεία Δικαιοσύνης - Αρσάκειο.
• Πλατεία Συντάγματος: «εκβολές» Ερμού, Μητροπόλεως, Καραγεώργη Σερβίας.
• Συμβολή Αθηνάς και Αιόλου.
• Εθνικό Θέατρο και Αγιος Κωνσταντίνος.
• Συμβολή Πειραιώς και Ιεράς Οδού.
• Σύνδεση πλατείας Δημοτικής Αγοράς με πλατεία Θεάτρου.

 

data-matched-content-rows-num="4,2" data-matched-content-columns-num="1,2" data-matched-content-ui-type="image_stacked"