Ε Π Ι Λ Ο Γ Ε Σ

Το κέντρο διασκεδάσεως «Ροσινιόλ» μέσα από τις εφημερίδες της εποχής του

29-01-2019 ΙΣΤΟΡΙΑ

Επιχειρούμε ένα μικρό χρονικό της ιστορίας του κέντρου διασκεδάσεως Ροσινιόλ, που βρίσκονταν στο τέρμα της Δυρραχίου, μέσα από δημοσιεύσεις, διαφημίσεις...

Η ιστορία του εξ Αφρικής πιθήκου που εκτελέστηκε στα Σεπόλια το 1928

08-01-2019 ΙΣΤΟΡΙΑ

Έχουμε κι εμείς οι σημερινοί Σεπολιώτες τα προβλήματά μας, αλλά αυτά δεν συγκρίνονται με αυτά που είχαν οι παλαιοτέρων γενεών...

Τα βουστάσια των Σεπολίων στο πέρασμα του χρόνου

21-04-2020 ΙΣΤΟΡΙΑ

«Ξεφυλλίζοντας» πάλι παλιές εφημερίδες, βρήκα μερικές δημοσιεύσεις σε διαφορετικές χρονικές στιγμές που αφορούν στα περίφημα βουστάσια των Σεπολίων.

Έργο υπογειοποίησης σιδηροδρομικών γραμμών στα Σεπόλια - Φωτογραφίες 4 Οκτωβρίου

04-10-2020 ΣΗΜΕΡΑ

Προχώρησαν αρκετά οι εργασίες, από τότε που είχαμε τελευταία φορά δημοσιεύσει φωτογραφίες στις 2/5/20, από το έργο της υπογειοποίησης των...

Και πάλι για το εκκλησάκι της Αγίας Παρασκευής στα Σεπόλια - Απάντηση σε ερωτήματα - Πως φτιάχτηκε και ποιοί το συντηρούν;

01-10-2020 ΙΣΤΟΡΙΑ

Στην προηγούμενη αναφορά μας σε αυτόν τον θαυμάσιο χώρο που βρίσκεται στην γειτονιά μας, το εκκλησάκι της Αγίας Παρασκευής με...

ΑΜΟΡΕ - κινηματογραφικές αναμνήσεις στα Σεπόλια - [ενημερωμένο με τις μαρτυρίες κατοίκων]

15-10-2020 ΙΣΤΟΡΙΑ

Διάβαζα πριν μερικές μέρες ένα αρθράκι που είχα γράψει παλαιότερα για τον θρυλικό κινηματογράφο των Σεπολίων ΑΜΟΡΕ και διαπίστωσα κάποιες...

Σε ποιόν θα κόψει κλήση η δημοτική αστυνομία γι αυτό το πεζοδρόμιο;

02-10-2020 ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ

Πολύ καλά κάνει η δημοτική αστυνομία και κόβει κλήση σε όποιον παρκάρει σε πεζοδρόμιο. Αλλά γι αυτό το πεζοδρόμιο σε...

Στην επικαιρότητα οι προτάσεις μαθητών του 53ου ΓΕΛ για την αξιοποίηση των ΒΟΤΡΥΣ και ΚΟΡΟΠΟΥΛΗ

05-10-2020 ΣΗΜΕΡΑ

Στις 26 Ιουνίου του 2018 είχαμε αναδημοσιεύσει, συνοδεία ενός σύντομου εισαγωγικού σημειώματος, ένα ρεπορτάζ του Αθήνα 9.84, που είχε σαν...

Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών και «Αναγέννηση» πάνε μαζί για το ΒΟΤΡΥΣ στα Σεπόλια

10-10-2020 ΣΗΜΕΡΑ

Με κοινό Δελτίο Τύπου το Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών και ο εκπολιτιστικός εξωραϊστικός σύλλογος Σεπολίων «Η ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ» προτείνουν και διεκδικούν την...

Για τη λειτουργία του κυριακάτικου σχολείου της Πακιστανικής Κοινότητας στην Ελλάδα, στα Σεπόλια, μίλησε «Στο Κόκκινο» και  τον Διονύση Ελευθεράτο ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Ανοιχτή Πόλη», Ρήγας Αξελός, λίγη ώρα πριν από την προγραμματισμένη υποδοχή των παιδιών  (πρωί Κυριακής, 12/11).

Όπως είναι ήδη γνωστό, ο Δήμος Αθηναίων έχει παραχωρήσει το χώρο του 144ουΔημοτικού Σχολείου, στα Σεπόλια, για να διδάσκονται εκεί τα παιδιά ουρντού, αγγλικά και αραβικά, αλλά και για να μαθαίνουν ελληνικά οι μητέρες τους. Η έναρξη των μαθημάτων είχε οριστεί, αρχικά, στις 29 Οκτωβρίου, αλλά αναβλήθηκε, καθώς εκτοξεύτηκαν απειλές εκ μέρους της «Χρυσής Αυγής».  Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι προπηλακίστηκαν ορισμένοι μαθητές και μέλη των οικογενειών τους, που δεν είχαν ενημερωθεί εγκαίρως και πήγαν στο 144ο Δημοτικό Σχολείο, την 29η Οκτωβρίου.

«Κανείς δεν δικαιούται να δηλητηριάζει παιδικές ψυχές» σχολίασε ο κ. Αξελός, που αναφέρθηκε και στις κινήσεις, τις οποίες έκανε η «Ανοιχτή Πόλη», ώστε να λάβει «σάρκα και οστά» το σχέδιο για τη δημιουργία ενός τέτοιου σχολείου.

Ακούστε εδώ όλη την συνέντευξη:

pakistaniko sxoleio sepolia

« Ξεχνούν τι ζητάει η ομογένεια στο εξωτερικό;»

Ο κ. Αξελός υπενθύμισε, ακόμη, ότι οι ξενοφοβικές και ρατσιστικές αντιδράσεις, μολονότι ενδύονται τον μανδύα του «πατριωτισμού», παραβλέπουν – εκτός των άλλων  – κάτι σημαντικό: Ότι ανέκαθεν η ομογένεια διεκδικούσε – και δικαίως- την ίδρυση και λειτουργία ελληνικών σχολείων, στο εξωτερικό.

«Πώς είναι δυνατόν  να αρνούνται κάποιοι, εδώ στην Ελλάδα, κάτι που οι Έλληνες του εξωτερικού το θεωρούν αυτονόητο δικαίωμα;» , αναρωτήθηκε ο επικεφαλής της «Ανοικτής Πόλης», ο οποίος επεσήμανε ακόμη ότι επιβάλλεται να θυμόμαστε πως κι εμείς είμαστε γόνοι μεταναστών και προσφύγων. Παρατήρησε δε πως τα ρατσιστικά στερεότυπα, διαχρονικά, δεν χρειάζονται καν τη φυλετική – εθνική διαφορετικότητα για να εκδηλωθούν. Ως παράδειγμα ανέφερε την άσχημη αντιμετώπιση και τους προσβλητικούς χαρακτηρισμούς («τουρκόσποροι», κλπ) που επεφύλαξε τμήμα της ελληνικής κοινωνίας  στους πρόσφυγες που ήλθαν το 1922 από τη Μικρά Ασία.

«Οι περισσότεροι από αυτούς τους πρόσφυγες δεν θέλουν να μείνουν στην Ελλάδα, αλλά αδυνατούν  επί του παρόντος να πάνε στις χώρες που επιθυμούν», σημείωσε ο κ. Αξελός και πρόσθεσε: «Για όσο χρόνο, όμως, μείνουν, πολύ ή λίγο, σημασία έχει να γίνονται σεβαστά τα δικαιώματά τους, φυσικά και στην εκπαίδευση (…) Τι θα είχε, άραγε, να κερδίσει η ελληνική κοινωνία εάν αυτά τα παιδιά δεν είχαν την ευκαιρία να διδαχθούν την ίδια τους τη γλώσσα ή αν οι μητέρες τους δεν μπορούσαν να μάθουν ελληνικά;».

Ο κ. Αξελός μίλησε, επίσης, για ξενοφοβικά στερεότυπα που, όπως τόνισε, δεν αντέχουν   σε σοβαρή κριτική και εξέταση δεδομένων. «Ακούμε πως οι αλλοδαποί φταίνε για την εγκληματικότητα, αλλά τα περισσότερα από  τα κυκλώματα που αποκαλύπτονται έχουν εγκεφάλους ημεδαπούς».