Ε Π Ι Λ Ο Γ Ε Σ

Το κέντρο διασκεδάσεως «Ροσινιόλ» μέσα από τις εφημερίδες της εποχής του

29-01-2019 ΙΣΤΟΡΙΑ

Επιχειρούμε ένα μικρό χρονικό της ιστορίας του κέντρου διασκεδάσεως Ροσινιόλ, που βρίσκονταν στο τέρμα της Δυρραχίου, μέσα από δημοσιεύσεις, διαφημίσεις...

Η ιστορία του εξ Αφρικής πιθήκου που εκτελέστηκε στα Σεπόλια το 1928

08-01-2019 ΙΣΤΟΡΙΑ

Έχουμε κι εμείς οι σημερινοί Σεπολιώτες τα προβλήματά μας, αλλά αυτά δεν συγκρίνονται με αυτά που είχαν οι παλαιοτέρων γενεών...

Τα βουστάσια των Σεπολίων στο πέρασμα του χρόνου

21-04-2020 ΙΣΤΟΡΙΑ

«Ξεφυλλίζοντας» πάλι παλιές εφημερίδες, βρήκα μερικές δημοσιεύσεις σε διαφορετικές χρονικές στιγμές που αφορούν στα περίφημα βουστάσια των Σεπολίων.

Έργο υπογειοποίησης σιδηροδρομικών γραμμών στα Σεπόλια - Φωτογραφίες 4 Οκτωβρίου

04-10-2020 ΣΗΜΕΡΑ

Προχώρησαν αρκετά οι εργασίες, από τότε που είχαμε τελευταία φορά δημοσιεύσει φωτογραφίες στις 2/5/20, από το έργο της υπογειοποίησης των...

Και πάλι για το εκκλησάκι της Αγίας Παρασκευής στα Σεπόλια - Απάντηση σε ερωτήματα - Πως φτιάχτηκε και ποιοί το συντηρούν;

01-10-2020 ΙΣΤΟΡΙΑ

Στην προηγούμενη αναφορά μας σε αυτόν τον θαυμάσιο χώρο που βρίσκεται στην γειτονιά μας, το εκκλησάκι της Αγίας Παρασκευής με...

ΑΜΟΡΕ - κινηματογραφικές αναμνήσεις στα Σεπόλια - [ενημερωμένο με τις μαρτυρίες κατοίκων]

15-10-2020 ΙΣΤΟΡΙΑ

Διάβαζα πριν μερικές μέρες ένα αρθράκι που είχα γράψει παλαιότερα για τον θρυλικό κινηματογράφο των Σεπολίων ΑΜΟΡΕ και διαπίστωσα κάποιες...

Σε ποιόν θα κόψει κλήση η δημοτική αστυνομία γι αυτό το πεζοδρόμιο;

02-10-2020 ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ

Πολύ καλά κάνει η δημοτική αστυνομία και κόβει κλήση σε όποιον παρκάρει σε πεζοδρόμιο. Αλλά γι αυτό το πεζοδρόμιο σε...

Στην επικαιρότητα οι προτάσεις μαθητών του 53ου ΓΕΛ για την αξιοποίηση των ΒΟΤΡΥΣ και ΚΟΡΟΠΟΥΛΗ

05-10-2020 ΣΗΜΕΡΑ

Στις 26 Ιουνίου του 2018 είχαμε αναδημοσιεύσει, συνοδεία ενός σύντομου εισαγωγικού σημειώματος, ένα ρεπορτάζ του Αθήνα 9.84, που είχε σαν...

Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών και «Αναγέννηση» πάνε μαζί για το ΒΟΤΡΥΣ στα Σεπόλια

10-10-2020 ΣΗΜΕΡΑ

Με κοινό Δελτίο Τύπου το Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών και ο εκπολιτιστικός εξωραϊστικός σύλλογος Σεπολίων «Η ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ» προτείνουν και διεκδικούν την...

ΧΟΛΥΓΟΥΝΤ - κινηματογραφικές αναμνήσεις στα Σεπόλια

16-10-2020 ΙΣΤΟΡΙΑ

Κινηματογράφος, κρατημένος κι αυτός στην μνήμη των κατοίκων των Σεπολίων, βρίσκονταν στην καρδιά της γειτονιάς, στην οδό Δυρραχίου. Δεν είχε...

Σεπόλια - ιστορίες από στόμα σε στόμα

20-10-2020 ΙΣΤΟΡΙΑ

Αυτό το άρθρο προσπαθεί να συγκεντρώσει αναμνήσεις και ιστορίες από τους παλιούς σεπολιώτες, όσους γράφουν στο facebook τουλάχιστον. Γιατί αυτά...

proseyxi moysoylmanoi0

Ξεκίνησε την Δευτέρα 12/9 η τριήμερη μουσουλμανική εορτή που αποκαλείται Κουρμπάν Μπαϊράμ. Όπως σε όλο τον κόσμο, έτσι κι εδώ, οι μουσουλμάνοι την γιόρτασαν με τους τρόπους που ορίζει η θρησκεία τους και τα έθιμά τους.

Όχι όμως έτσι όπως ακριβώς θα ήθελαν.

Κατ' αρχήν να πούμε ότι το Κουρμπάν Μπαϊράμ (η γιορτή της θυσίας) είναι η δεύτερη μεγαλύτερη εορτή των μουσουλμάνων και γίνεται προς τιμήν της προθυμίας του προφήτη Ιμπραήμ (ελληνιστί Αβραάμ) να θυσιάσει τον γιό του Ισμαήλ για τον Αλλάχ.

Να πούμε επίσης ότι οι μουσουλμάνοι στην Αθήνα, καταγεγραμμένοι και μη, ίσως να ξεπερνούν τις εκατό χιλιάδες αλλά δεν μπορεί να ξεπερνούν τις εκατόν πενήντα χιλιάδες. Η πηγή των πληροφοριών μας για το πως πέρασαν οι μουσουλμάνοι της Αθήνας το μπαϊράμ, είναι το πρακτορείο Anadolu, το οποίο για ευνόητους λόγους ανεβάζει τον αριθμό των μουσουλμάνων της Αθήνας σε «πάνω από μισό εκατομμύριο», κάτι το οποίο είναι προφανώς ανακριβές.

Στην διάρκεια της γιορτής της θυσίας, οι μουσουλμάνοι παραδοσιακά σφάζουν ζώα, κυρίως αρνιά. Από κάθε ζώο που «θυσιάζεται» το ένα τρίτο πάει στον Αλλάχ, το άλλο τρίτο στην οικογένεια που το θυσιάζει και το υπόλοιπο σε άπορους μουσουλμάνους.

Φυσικά στην Αθήνα οι μουσουλμάνοι δεν είχαν περιθώρια για μαζικές σφαγές ζώων (απαγορεύεται από τους υγειονομικούς κανονισμούς που ισχύουν σε όλες τις χώρες της Ε.Ε.) σε άλλους χώρους εκτός από τα σφαγεία στον Ασπρόπυργο.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα για τους μουσουλμάνους της Αθήνας, είναι κατά τους ίδιους, η έλλειψη ενός μεγάλου επίσημου τζαμιού.

Έτσι αναγκάστηκαν και φέτος να συγκεντρώνονται, προκειμένου να εκτελέσουν τα τελετουργικά που επιβάλλει η θρησκεία τους, σε μικρούς αυτοσχέδιους χώρους λατρείας της θρησκείας τους, σε διάσπαρτα ανεπίσημα τζαμιά. Σύμφωνα με το Anadolu, υπάρχουν περίπου εκατό τέτοια διάσπαρτα σε όλη την Αθήνα.

Το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων είχε ανακοινώσει από την προηγούμενη εβδομάδα ότι το στάδιο Ειρήνης και Φιλίας στον Πειραιά καθώς και το Ολυμπιακό Στάδιο ήταν διαθέσιμα για όσους μουσουλμάνους ήθελαν να χρησιμοποιήσουν τις εγκαταστάσεις για θρησκευτικούς λόγους.

 proseyxi moysoylmanoi
 Από παλαιότερη προσευχή των μουσουλμάνων της Αθήνας στα Προπύλαια

 

Παρ' όλο όμως που αυτοί οι δύο χώροι είχαν χρησιμοποιηθεί παλαιότερα γι' αυτόν σκοπό - οι αραβόφωνες συγκεντρώνονταν στο Ολυμπιακό Στάδιο και οι Ασιάτες στον στάδιο Ειρήνης και Φιλίας - φέτος δεν έγιναν αντίστοιχες κινήσεις.

«Καμιά κοινή εκδήλωση δεν διοργανώθηκε φέτος, επειδή οι περισσότεροι από αυτούς που διοργάνωσαν τις περυσινές συγκεντρώσεις, έχουν εγκαταλείψει την Ελλάδα», δήλωσε στο Anadolu, ο Moawia Ahmed, επικεφαλής του φόρουμ Μεταναστών της Αθήνας.

Τα πράγματα για τους μουσουλμάνους πρόσφυγες σην χώρα μας ήταν λίγο πιό δύσκολα. Η Ένωση Μουσουλμάνων Ελλάδας μπόρεσε να διανείμει μόνο 27 ψημμένα αρνιά σε διάφορους καταυλισμούς της Αθήνας. Ενώ μιά προσπάθεια να διοργανωθεί μιά εκδήλωση με ψήσιμο φαγητών στο στρατόπεδο του Σκαραμαγκά απέτυχε, γιατί οι εθελοντές που ανέλαβαν να την διοργανώσουν, δεν κατάφεραν να συγκεντρώσουν αρκετές προμήθειες.