Ε Π Ι Λ Ο Γ Ε Σ

Το κέντρο διασκεδάσεως «Ροσινιόλ» μέσα από τις εφημερίδες της εποχής του

29-01-2019 ΙΣΤΟΡΙΑ

Επιχειρούμε ένα μικρό χρονικό της ιστορίας του κέντρου διασκεδάσεως Ροσινιόλ, που βρίσκονταν στο τέρμα της Δυρραχίου, μέσα από δημοσιεύσεις, διαφημίσεις...

Τα βουστάσια των Σεπολίων στο πέρασμα του χρόνου

21-04-2020 ΙΣΤΟΡΙΑ

«Ξεφυλλίζοντας» πάλι παλιές εφημερίδες, βρήκα μερικές δημοσιεύσεις σε διαφορετικές χρονικές στιγμές που αφορούν στα περίφημα βουστάσια των Σεπολίων.

Σεπόλια - ιστορίες από στόμα σε στόμα

20-10-2020 ΙΣΤΟΡΙΑ

Αυτό το άρθρο προσπαθεί να συγκεντρώσει αναμνήσεις και ιστορίες από τους παλιούς σεπολιώτες, όσους γράφουν στο facebook τουλάχιστον. Γιατί αυτά...

ΑΜΟΡΕ - κινηματογραφικές αναμνήσεις στα Σεπόλια - [ενημερωμένο με τις μαρτυρίες κατοίκων]

15-10-2020 ΙΣΤΟΡΙΑ

Διάβαζα πριν μερικές μέρες ένα αρθράκι που είχα γράψει παλαιότερα για τον θρυλικό κινηματογράφο των Σεπολίων ΑΜΟΡΕ και διαπίστωσα κάποιες...

Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών και «Αναγέννηση» πάνε μαζί για το ΒΟΤΡΥΣ στα Σεπόλια

10-10-2020 ΣΗΜΕΡΑ

Με κοινό Δελτίο Τύπου το Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών και ο εκπολιτιστικός εξωραϊστικός σύλλογος Σεπολίων «Η ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ» προτείνουν και διεκδικούν την...

Στην επικαιρότητα οι προτάσεις μαθητών του 53ου ΓΕΛ για την αξιοποίηση των ΒΟΤΡΥΣ και ΚΟΡΟΠΟΥΛΗ

05-10-2020 ΣΗΜΕΡΑ

Στις 26 Ιουνίου του 2018 είχαμε αναδημοσιεύσει, συνοδεία ενός σύντομου εισαγωγικού σημειώματος, ένα ρεπορτάζ του Αθήνα 9.84, που είχε σαν...

ΑΝΤΙΝΕΑ - κινηματογραφικές αναμνήσεις στα Σεπόλια

29-10-2020 ΙΣΤΟΡΙΑ

Ο κινηματογράφος «Αντινέα» κι αυτός στα σύνορα των Σεπολίων, όπως και η ΔΩΡΑ, βρισκόταν στην Λιοσίων 205 και διένυσε μια...

Η δημοτική κίνηση «Ανοιχτή Πόλη» για ΒΟΤΡΥΣ - ΚΟΡΟΠΟΥΛΗ

04-11-2020 ΣΗΜΕΡΑ

Η δημοτική κίνηση «Ανοιχτή Πόλη» απάντησε σε ερώτημά μας σχετικά με τις θέσεις της για την αξιοποίηση των ελεύθερων χώρων...

Ακόμα χωματόδρομος στην Μανιτάκη στα Σεπόλια

04-11-2020 ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ

Πόσα χρόνια ακόμα θα παραμείνει χωματόδρομος ένα κομμάτι 20 μέτρων το πολύ στην οδό Μανιτάκη στα Σεπόλια;

Η αλήθεια για την πολυκατοικία στην Αμβρακίας στα Σεπόλια και το πρόγραμμα ένταξης ασυνόδευτων ανήλικων προσφύγων

09-01-2021 ΣΗΜΕΡΑ

Πολλά λέγονται στην γειτονιά μας τις τελευταίες μέρες σχετικά με την πολυκατοικία στην Αμβρακίας και την εγκατάσταση ασυνόδευτων προσφυγόπουλων σε...

Οι Μύλοι Παινέση στα Σεπόλια και το νερό του Κηφισού

02-01-2021 ΙΣΤΟΡΙΑ

Από τα τέλη του 19ου αιώνα και μέχρι τα μέσα περίπου του 20ου, υπήρχαν αρκετοί μύλοι στην Αθήνα και μερικοί...

Στο 2%(!!!) το έργο της υπογειοποίησης των σιδηροδρομικών γραμμών στα Σεπόλια

19-01-2021 ΣΗΜΕΡΑ

Στις 20 Οκτωβρίου είχαμε ενημερώσει ότι στο έργο της υπογειοποίησης των σιδηροδρομικών γραμμών στα Σεπόλια είχε καλυφθεί το 0,9%, σύμφωνα...

Μισή δουλειά στην Καλαμά στα Σεπόλια, μετά το γκρέμισμα της επικίνδυνης μάντρας δίπλα στην είσοδο των σχολείων

14-01-2021 ΣΗΜΕΡΑ

Η επικίνδυνη μάντρα στην οδό Καλαμά στα Σεπόλια, που ήταν δίπλα στην είσοδο των σχολείων γκρεμίστηκε (όπως είχαμε γράψει και...

Αγαπάμε τα μνημεία της Αττικής και τα κάνουμε ορατά

Σε συγκεκριμένες πρωτοβουλίες της Περιφέρειας Αττικής για τον νέο πολιτιστικό χάρτη της Αττικής, αναφέρθηκε σήμερα το πρωί, η Περιφερειάρχης Ρένα Δούρου στον χαιρετισμό της κατά την έναρξη της διεθνούς Διάσκεψης περί Μνημειακότητας, που διοργάνωσε το Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο και συγκεκριμένα η Θεματική Ενότητα «ΕΛΠ12 Τέχνες Ι: Ελληνικές Εικαστικές Τέχνες, Επισκόπηση Ελληνικής Αρχιτεκτονικής και Πολεοδομίας» του Προγράμματος Σπουδών «Σπουδές στον Ελληνικό Πολιτισμό» της Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών, και πραγματοποιείται με τη στήριξη της Περιφέρειας Αττικής, στο Μουσείο της Ακρόπολης, από τις 4 έως τις 6 Απριλίου 2019.

Η Περιφερειάρχης παρατήρησε ότι στην Αττική αλλά και σε όλη τη χώρα φαίνεται σαν αγαπάμε τα μνημεία, τους αρχαιολογικούς χώρους και τα μουσεία, την πολιτιστική μας κληρονομιά αλλά δεν την επισκεπτόμαστε. «Αυτήν την αντίφαση και την αποσπασματική, συχνά μυωπική, αντιμετώπιση της προβολής του πάντα ένδοξου παρελθόντος μας, προσπαθήσαμε από την πρώτη στιγμή που αναλάβαμε τα ηνία της μεγαλύτερης Περιφέρειας της χώρας να γεφυρώσουμε αποδίδοντας τη μέγιστη δυνατή χρηματοδότηση και την απαραίτητη θεσμική υπεράσπιση παρά τις αντικειμενικές δυσκολίες», τόνισε η Περιφερειάρχης. «Τόσο στην ενίσχυση ενός ενιαίου και ει δυνατόν κοντινά αισθητικά δικτύου ώστε τα σύνορα των Δήμων να μην μοιάζουν με σύνορα χωρών όσο και στην αναβάθμιση των μάλλον παραμελημένων περιοχών της Αττικής παρά τον δεδομένο πλούτο αρχαιολογικών μνημείων, μύθων και ιστοριών όπως ενδεικτικά η Ελευσίνα» συνέχισε η ίδια.

Η Ρένα Δούρου, μεταξύ άλλων, αναφέρθηκε σε συγκεκριμένες περιπτώσεις από τη μέχρι σήμερα σειρά πολιτιστικών πρωτοβουλιών που έχει αναλάβει η Περιφέρεια Αττικής:

  • Καταρχάς θεσπίσαμε Αντιπεριφερειάρχη Πολιτισμού, θέση που εξέλιπε προκλητικά παρά την αιώνια ρητορική περί βιομηχανίας και άλλα συμπαθή, ενώ στις συναντήσεις που κάναμε είδαμε και συζητήσαμε δημιουργικά με όλους σχεδόν του επίσημους, και μη, εκπροσώπους τεχνών και γραμμάτων ώστε να διαμορφώσουμε πολιτιστική στρατηγική και να αναπτύξουμε συλλογική δράση.
  • Πάντοτε σε άριστη συνεργασία με το Υπουργείο και τις υπηρεσίες του, επίσης σε τροχιά συνδιαμόρφωσης καθώς τα πρώην ΕΣΠΑ νυν ΠΕΠ ανήκουν πλέον στις Περιφέρειες. Πολύ επιγραμματικά τα χρήματα που στρέψαμε σε πολιτιστικές επεμβάσεις μέσα από ίδιους πόρους, ΕΣΠΑ και απευθείας προγραμματικές συμβάσεις για την άμεση αντιμετώπιση των αναγκών υπερβαίνουν τα 100 εκατ. ευρώ, ποσοστό πολλαπλάσιο όλων των άλλων περιφερειών – πιστεύω και αθροιστικά - και φυσικά του ποσού που αναλογεί παραδοσιακά πλέον στον χαμηλό προϋπολογισμό του αρμόδιου Υπουργείου.
  • Το έργο για το “Ψηφιακό Μουσείο Ακρόπολης” με συνολικό προϋπολογισμό 1.743.820,82 ευρώ που προβλέπει τη δημιουργία ενός πολυδιάστατου ιστοχώρου για το Μουσείο της Ακρόπολης και την παρουσίαση της συλλογής 10.000 αντικειμένων του Μουσείου, με 24 διαδραστικές και διαδικτυακές ψηφιακές εφαρμογές σε δύο γλώσσες (ελληνικά και αγγλικά) και εγκατάσταση του απαραίτητου εξοπλισμού στον φυσικό χώρο του Μουσείου.
  • Είμαστε ιδιαίτερα περήφανοι για την επανασύνδεση της πόλης με το παράλιο μέτωπο στη μόνη ευρωπαϊκή πρωτεύουσα που το διαθέτει τόσο πλουσιοπάροχα ως προέκτασή της αλλά συνάμα δεν είχε οργανική σχέση μέχρι σήμερα. Και μάλιστα με μια ποιητική διάθεση προσέγγισης στον δημόσιο χώρο που ανοίγει πλέον στο κοινό, δεν αναφέρομαι μονάχα στο εμβληματικό Φαληρικό Δέλτα σε σχέδια Ρέντζο Πιάνο αλλά και στα 700 στρέμματα στα Λιπάσματα Δραπετσώνας που απαλλοτριώνουμε, στο όμορο Καστράκι και στην ανακαινισμένη γειτονιά με την Ηετιώνεια Πύλη κοκ.
  • Ενισχύουμε την ανάδειξη ιστορικών – πολιτιστικών διαδρομών όπως εμφατικά το νήμα και το ίχνος της Ιεράς Οδού, εκτεταμένο από τον αρχαιολογικό χώρο του Κεραμεικού ως τον αρχαιολογικό χώρο της Ελευσίνας. Με τεράστιο αδρανές κτιριακό και ιστορικό φορτίο που σταδιακά αναδεικνύεται μέσα από μελέτες και υλοποιήσιμα έργα που χρηματοδοτούνται από ΠΕΠ και με προγραμματικές συμβάσεις. Όπως και στον ιστορικό άξονα της οδού Πειραιώς, άμεσα θα προκηρυχτεί και ο σχετικός αρχιτεκτονικός διαγωνισμός για την ανάδειξη επτά κομβικών σημείων του.
  • Πρωταγωνιστούμε επίσης στην ανάδειξη των ενάλιων μνημείων με τη θέσπιση χωροθετημένων επισκέψιμων ναυαγίων της κλασικής εποχής στον νότιο Ευβοϊκό κόλπο.
  • Υλοποιούμε 4 πολύ σημαντικά σχέδια Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης με πόρους ύψους 7,5 εκατ. ευρώ για δράσεις πολιτισμού.
  • (…) Ολοκληρώνω αναφερόμενη σε ένα έργο που βρίσκεται σε εξέλιξη, η Φιλμογράφιση όλων των μνημείων της Αττικής με την πρόσφατη ομόφωνη έγκριση του ΚΑΣ που δημιουργεί νέα δεδομένα για την προβολή τους, τη σχέση τους με το ευρύ κοινό και παράπλευρα με την εκπαιδευτική τους διάσταση. Η αρχή μάλιστα έγινε με το μνημείο της Ακρόπολης!04.042

 

data-matched-content-rows-num="4,2" data-matched-content-columns-num="1,2" data-matched-content-ui-type="image_stacked"