Το sepolia.net χρησιμοποιεί cookie για την εξατομίκευση περιεχομένου και διαφημίσεων, την παροχή λειτουργιών κοινωνικών μέσων και την ανάλυση της επισκεψιμότητάς του. Επίσης, κοινοποιεί πληροφορίες σχετικά με την από μέρους σας χρήση του sepolia.net στους συνεργάτες κοινωνικών μέσων, διαφήμισης και αναλύσεων και ειδκότερα στην google.

Επικαιρότητα
Pin It Button

Ripsi TileorasisΤου Κώστα Εφήμερου στο ThePressProject

Γράψαμε προχθές για την κακή εικόνα των ελληνικών κυρίαρχων Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, όχι επειδή πήραν ξεκάθαρη θέση υπέρ του ΝΑΙ -κάτι απολύτως λογικό- αλλά επειδή δεν δίστασαν να πουν ψέματα, να διαστρεβλώσουν και ακόμα-ακόμα να δημιουργήσουν ειδήσεις προκειμένου η πραγματικότητα να ταιριάζει στα γούστα τους. Ιδού τέσσερα παραδείγματα.

1. Δεν πληρώνουν οι tour operators τους ξενοδόχους

Το έγκριτο ΒΗΜΑ δημοσίευσε σήμερα ρεπορτάζ (το οποίο φυσικά μεταφέρθηκε τηλεοπτικά σε όλα τα κεντρικά δελτία) σύμφωνα με το οποίο οι tour operators δεν κατέβαλαν τις πληρωμές τους εξαιτίας του ληξιπρόθεσμου χρέους της χώρας προς το ΔΝΤ. Υποστήριξε δηλαδή (και επέμεινε όλη τη μέρα) ότι ιδιωτικές επιχειρήσεις αρνήθηκαν να πληρώσουν ιδιωτικές συμφωνίες εξαιτίας μιας διακρατικής οικονομικής υποθέσεως. Η επιμονή της αναμετάδοσης της είδησης ανάγκασε το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο να εκδώσει ανακοίνωση χαρακτηρίζοντας τα στοιχεία του ρεπορτάζ (φήμες το χαρακτήρισε) «παντελώς ψευδή».

2. Δεν ανταποκρίνεται στα «κριτήρια» το δημοψήφισμα, λέει το Συμβούλιο της Ευρώπης

Τι καταλαβαίνετε όταν διαβάζετε τον τίτλο της Ναυτεμπορικής (που φυσικά έπαιξε επίσης σε όλα τα δελτία ειδήσεων με τον ίδιο τρόπο); Μήπως ότι συνεδρίασε το Συμβούλιο της Ευρώπης και αποφάνθηκε επί του ελληνικού δημοψηφίσματος; Ε λοιπόν όχι. Στην πραγματικότητα ο Ντάνιελ Χέλτκεν, εκπρόσωπος Τύπου του Γενικού Γραμματέα του Συμβουλίου της Ευρώπης εξέφρασε προσωπική άποψη στο πλαίσιο τηλεφωνικής του συνέντευξης στο Γαλλικό Πρακτορείο (AFP) απαντώντας ότι «η προθεσμία είναι υπερβολικά μικρή για τα κριτήριά μας». Εμείς επικοινωνήσαμε με το γραφείο Τύπου του Συμβουλίου και ενημερωθήκαμε ότι δεν υπάρχει κάποια σχετική ανακοίνωση, ούτε προβλέπεται να υπάρξει επί του ελληνικού Δημοψηφίσματος.

3. Σαράντα πολίτες της Τέχνης και των Γραμμάτων υπέρ του «ναι»

Διαβάζουμε στο TVXS την δήλωση 40 επιφανών ανθρώπων «των γραμμάτων και των τεχνών» που ξεκινάει με την -σχετικά αγράμματη- διαπίστωση ότι «η Ελλάδα και η Ευρώπη είναι πολιτιστικά έννοιες ταυτόσημες από τα πανάρχαια χρόνια». Ανάμεσα στις υπογραφές υπάρχει και αυτή του Γεράσιμου Νοταρά. Ωστόσο ο ίδιος μας απέστειλε καταγγελία υφαρπαγής της υπογραφής του: «Οι τοπικοί κεκράκτες του Σόϊμπλε ξεπέρασαν όλα τα όρια της εθελοδουλίας υποκλέπτοντας υπογραφές για να δημιουργήσουν εντυπώσεις. Έτσι εμφάνισαν το όνομά μου εις το TVXS ως συντασσόμενο με τους προπαγανδιστές του ναι. Είναι πανελλήνια γνωστό ότι είμαι ιδρυτικό μέλος του Συνασπισμού και ότι παραμένω μαχητικά και ανυποχώρητα υποστηρικτής της Κυβέρνησης της Αριστεράς που προσπαθεί να βγάλει την Ελλάδα από την μνημονιακή λογική. Οι φτηνές προπαγανδιστικές απάτες των Νενέκων δεν πρόκειται να παρασύρουν τον ελληνικό λαό στο δρόμο που έχει χαράξει για την ανατροπή της ξενόδουλης υποταγής.»

4. Μαδούρο: Ο λαός μας έτρωγε ζωοτροφές αλλά διώξαμε το ΔΝΤ

Περνάμε στην κίτρινη φυλλάδα της καρδιάς των ελλήνων, το Πρώτο Θέμα (1η εφημερίδα σε πωλήσεις κάθε Κυριακή). Ο τίτλος έχει ένα μικρό προβληματάκι. Στο μήνυμά του ο Πρόεδρος της Βενεζουέλας απευθύνει θερμό χαιρετισμό συμπαράστασης στον Αλέξη Τσίπρα προτρέποντας τους Έλληνες να μην φοβούνται. Ο συντάκτης όμως του Πρώτου Θέματος διαβάζει το απόσπασμα που αναφέρει ότι με το ΔΝΤ «είχαν ιδιωτικοποιηθεί όλα, είχαν εξαφανιστεί οι συντάξεις και η δημόσια εκπαίδευση, όλα, όλα, τα πάντα είχαν ιδιωτικοποιηθεί, ο λαός μας έτρωγε ζωοτροφές αλλά σπάσαμε τα δεσμά μας» και επιλέγει να το παρουσιάσει αφήνοντας να εννοηθεί ότι δεν ευθύνεται το ΔΝΤ για το ότι ο λαός της Βενεζουέλας έφτασε να τρέφεται με ζωοτροφές. Εύγε!

Επικοινώνησα με τον Πρόεδρο του τμήματος ΜΜΕ του πανεπιστημίου Αθηνών, Γιώργο Πλειό, για να ρωτήσω την άποψή του σχετικά με την κατάσταση της ελληνικής δημοσιογραφίας αυτές τις ημέρες. Μου είπε ότι ιδιαίτερα τα τηλεοπτικά κανάλια παρουσιάζουν εντελώς δυσανάλογα τις δύο θέσεις, παίρνοντας σαφέστατα στάση υπέρ του ΝΑΙ και δραματοποιώντας τα ρεπορτάζ τους προκειμένου να κατευθύνουν την κοινή γνώμη. Ιδιαίτερα στις εκπομπές λόγου και στα δελτία ειδήσεων.

Και δεν έχει και άδικο: Δείτε στο παρακάτω γράφημα πως επέλεξαν οι έξι πανελλήνιας εμβέλειας τηλεοπτικοί σταθμοί να καλύψουν τις δύο διαδηλώσεις υπέρ του ΟΧΙ (29/6) και του ΝΑΙ (30/6) και βγάλτε και εσείς τα συμπεράσματά σας:

Sigkentrwseis Stin Tv Sepolia Medium600 0

thepressproject.gr

 

Τελευταίες δημοσιεύσεις