Ε Π Ι Λ Ο Γ Ε Σ

Το κέντρο διασκεδάσεως «Ροσινιόλ» μέσα από τις εφημερίδες της εποχής του

29-01-2019 ΙΣΤΟΡΙΑ

Επιχειρούμε ένα μικρό χρονικό της ιστορίας του κέντρου διασκεδάσεως Ροσινιόλ, που βρίσκονταν στο τέρμα της Δυρραχίου, μέσα από δημοσιεύσεις, διαφημίσεις...

Τα βουστάσια των Σεπολίων στο πέρασμα του χρόνου

21-04-2020 ΙΣΤΟΡΙΑ

«Ξεφυλλίζοντας» πάλι παλιές εφημερίδες, βρήκα μερικές δημοσιεύσεις σε διαφορετικές χρονικές στιγμές που αφορούν στα περίφημα βουστάσια των Σεπολίων.

Σεπόλια - ιστορίες από στόμα σε στόμα

20-10-2020 ΙΣΤΟΡΙΑ

Αυτό το άρθρο προσπαθεί να συγκεντρώσει αναμνήσεις και ιστορίες από τους παλιούς σεπολιώτες, όσους γράφουν στο facebook τουλάχιστον. Γιατί αυτά...

ΑΜΟΡΕ - κινηματογραφικές αναμνήσεις στα Σεπόλια - [ενημερωμένο με τις μαρτυρίες κατοίκων]

15-10-2020 ΙΣΤΟΡΙΑ

Διάβαζα πριν μερικές μέρες ένα αρθράκι που είχα γράψει παλαιότερα για τον θρυλικό κινηματογράφο των Σεπολίων ΑΜΟΡΕ και διαπίστωσα κάποιες...

Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών και «Αναγέννηση» πάνε μαζί για το ΒΟΤΡΥΣ στα Σεπόλια

10-10-2020 ΣΗΜΕΡΑ

Με κοινό Δελτίο Τύπου το Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών και ο εκπολιτιστικός εξωραϊστικός σύλλογος Σεπολίων «Η ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ» προτείνουν και διεκδικούν την...

Στην επικαιρότητα οι προτάσεις μαθητών του 53ου ΓΕΛ για την αξιοποίηση των ΒΟΤΡΥΣ και ΚΟΡΟΠΟΥΛΗ

05-10-2020 ΣΗΜΕΡΑ

Στις 26 Ιουνίου του 2018 είχαμε αναδημοσιεύσει, συνοδεία ενός σύντομου εισαγωγικού σημειώματος, ένα ρεπορτάζ του Αθήνα 9.84, που είχε σαν...

ΑΝΤΙΝΕΑ - κινηματογραφικές αναμνήσεις στα Σεπόλια

29-10-2020 ΙΣΤΟΡΙΑ

Ο κινηματογράφος «Αντινέα» κι αυτός στα σύνορα των Σεπολίων, όπως και η ΔΩΡΑ, βρισκόταν στην Λιοσίων 205 και διένυσε μια...

Η δημοτική κίνηση «Ανοιχτή Πόλη» για ΒΟΤΡΥΣ - ΚΟΡΟΠΟΥΛΗ

04-11-2020 ΣΗΜΕΡΑ

Η δημοτική κίνηση «Ανοιχτή Πόλη» απάντησε σε ερώτημά μας σχετικά με τις θέσεις της για την αξιοποίηση των ελεύθερων χώρων...

Ακόμα χωματόδρομος στην Μανιτάκη στα Σεπόλια

04-11-2020 ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ

Πόσα χρόνια ακόμα θα παραμείνει χωματόδρομος ένα κομμάτι 20 μέτρων το πολύ στην οδό Μανιτάκη στα Σεπόλια;

Η αλήθεια για την πολυκατοικία στην Αμβρακίας στα Σεπόλια και το πρόγραμμα ένταξης ασυνόδευτων ανήλικων προσφύγων

09-01-2021 ΣΗΜΕΡΑ

Πολλά λέγονται στην γειτονιά μας τις τελευταίες μέρες σχετικά με την πολυκατοικία στην Αμβρακίας και την εγκατάσταση ασυνόδευτων προσφυγόπουλων σε...

Οι Μύλοι Παινέση στα Σεπόλια και το νερό του Κηφισού

02-01-2021 ΙΣΤΟΡΙΑ

Από τα τέλη του 19ου αιώνα και μέχρι τα μέσα περίπου του 20ου, υπήρχαν αρκετοί μύλοι στην Αθήνα και μερικοί...

Μισή δουλειά στην Καλαμά στα Σεπόλια, μετά το γκρέμισμα της επικίνδυνης μάντρας δίπλα στην είσοδο των σχολείων

14-01-2021 ΣΗΜΕΡΑ

Η επικίνδυνη μάντρα στην οδό Καλαμά στα Σεπόλια, που ήταν δίπλα στην είσοδο των σχολείων γκρεμίστηκε (όπως είχαμε γράψει και...

Στο 2%(!!!) το έργο της υπογειοποίησης των σιδηροδρομικών γραμμών στα Σεπόλια

19-01-2021 ΣΗΜΕΡΑ

Στις 20 Οκτωβρίου είχαμε ενημερώσει ότι στο έργο της υπογειοποίησης των σιδηροδρομικών γραμμών στα Σεπόλια είχε καλυφθεί το 0,9%, σύμφωνα...

Τέσσερις διακεκριμένοι έλληνες καλλιτέχνες, ο Απόστολος Γεωργίου, ο Στήβ Γιανάκος, ο Μάκης Θεοφυλακτόπουλος, ο Γιώργος Λάππας συναντούν το φιλότεχνο αθηναϊκό κοινό στην έκθεση Πέρα από τη σκιά σου: Τέσσερις τρόποι να περιγράψεις έναν άνθρωπο, που παρουσιάζει ο Οργανισμός Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας δήμου Αθηναίων, στο Κέντρο Τεχνών δήμου Αθηναίων, από τις 17 Μαΐου έως τις 22 Σεπτεμβρίου 2019.

Η έκθεση παρουσιάζει χαρακτηριστικά έργα των τεσσάρων ζωγράφων, μέσα από τα οποία ο καθένας αποδίδει με το δικό του ξεχωριστό τρόπο την ανθρώπινη μορφή.

Στην τέχνη της ζωγραφικής, όπως την ξέρουμε από την Αναγέννηση και μετά, η σκιά δίνει στα έργα τη διάσταση του χώρου, την αληθοφάνεια της εικόνας και την ψευδαίσθηση της πρόσληψής της. Τα σώματα σταδιακά καταλήγουν από τη σκιαγράφηση τους στην αφαίρεσή τους και η ανθρώπινη μορφή εξαφανίζεται μέσα στη γενική μορφή του έργου. Η παρουσία γίνεται ένα με την απουσία σαν μια αμφίδρομη ροή και η ζωγραφική μετατρέπεται σε κίνηση του φωτός και αποτυπώνει αυτόν που βλέπει τη ζωγραφική.

Στόχος της έκθεσης είναι να μεταδώσει στο θεατή την ένταση που χαρακτηρίζει το πέρασμα από τη γραφή και τη χειρονομία, έξω από το χώρο του πίνακα, θέτοντας το δίλημμα της παρουσίας και της απουσίας.

Ο επιμελητής της έκθεσης Ντένης Ζαχαρόπουλος, καλλιτεχνικός σύμβουλος και επιμελητής της Πινακοθήκης, Μουσείων και Συλλογών του ΟΠΑΝΔΑ, σημειώνει μεταξύ άλλων για τους καλλιτέχνες:

Αυτό που ξεχωρίζει στην επιλογή των τεσσάρων αυτών καλλιτεχνών, είναι η ιδιαίτερη γραφή που μέσα από την πιο σαφή γνώση και πρακτική της αφαίρεσης και του μοντερνισμού στο έργο τους, βρίσκει να στέκεται μπροστά της η ανθρώπινη φιγούρα στο κέντρο του έργου, χωρίς να διεκδικεί καμία επιστροφή στην ανθρωποκεντρική παράδοση. Η μορφή αυτή μένει εκκρεμής κι αφήνει το θεατή σε αμηχανία ανάμεσα στο αφελές, το αστείο, το σατιρικό και το παιγνιώδες του κάθε έργου ενώ αντικαθρεφτίζει συγχρόνως, το κριτικό, το κοινωνικό, το βιωματικό και το τραγικό στοιχείο, που χαρακτηρίζουν τις διαφορετικές προσεγγίσεις των τεσσάρων. Η στάση του καθενός τους είναι εξ ίσου πολιτική και αποστασιοποιημένη, όσο και γεμάτη αμφιβολίες κι ερωτήματα. Η εικαστική τους γραφή παραμένει βαθιά προσωπική και αυθόρμητη, ενώ μετρά παράλληλα με ακρίβεια το πανανθρώπινο δομικό στοιχείο της σύγχρονης εικαστικής γλώσσας.

Οι τέσσερις καλλιτέχνες, ζουν κι εργάζονται ως μοναχικοί καβαλάρηδες. Γνωρίζουν κι εκτιμούν ο ένας το έργο του άλλου, χωρίς όμως να έχουν ιδιαίτερη επαφή μεταξύ τους. Δεν πρόκειται ούτε για σχολή ούτε για καλλιτεχνική τάση. Ο καθένας τους έρχεται στο χώρο της τέχνης με τον ίδιο τρόπο που η ανθρώπινη μορφή ξεπηδά στο έργο του έξω από ένα πίνακα της αφηρημένης πρωτοπορίας, αναπόφευκτα και απροσδόκητα. Και οι τέσσερις έτυχαν ιδιαίτερης διεθνούς αναγνώρισης και τα έργα τους τιμούν μεγάλες δημόσιες και ιδιωτικές συλλογές. Παρόλα αυτά, ο καθένας κράτησε με τον τρόπο του την απόσταση από το γούστο της εποχής κι ασχολήθηκε με τον άνθρωπο, ως εύθραυστο ον που ξεπερνά τα όρια της σκιάς του. Η στάση του καθένα τους μπρος στο κοινωνικό αλισβερίσι και τα παιχνίδια εξουσίας που κατατρύχουν την υπόσταση του ανθρώπου, είναι σκληρά κριτική, εκφράζοντας συγχρόνως μια μεγάλη δόση τρυφερότητας και χιούμορ. Και τους τέσσερις αφορά ιδιαίτερα το γεγονός πως στην τέχνη η αφέλεια ξεπηδά μέσα από τη γνώση κι όχι μέσα από την άγνοια.

Πληροφορίες:

Εγκαίνια: Παρασκευή 17 Μαΐου 2019, ώρα: 19.00

Η είσοδος για το κοινό είναι ελεύθερη.

Διάρκεια έκθεσης: 17 Μαΐου – 22 Σεπτεμβρίου 2019

Κέντρο Τεχνών δήμου Αθηναίων: Βασ. Σοφίας- Πάρκο Ελευθερίας, στάση Μετρό: Μέγαρο Μουσικής, τηλ.: 210 7224028

Ώρες λειτουργίας: Τρίτη - Σάββατο 10:00 - 21:00, Κυριακή 10:00 – 14:00, Δευτέρα κλειστά

www.opanda.gr

Παρ, 17/05/2019 - 10:00 - Κυρ, 22/09/2019 - 21:00
data-matched-content-rows-num="4,2" data-matched-content-columns-num="1,2" data-matched-content-ui-type="image_stacked"